Opracowanie strategii wizerunkowej dla ACARTUS SA Biura Rachunkowe

Strategia wizerunkowa

KLIENT

ACARTUS Biura Rachunkowe
Marka działa na rynku usług księgowych od 1995 roku, od 2009 roku jako ACARTUS SA. W 2011 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect zarządzanym przez Giełdę Papierów Wartościowych SA w Warszawie. Obecnie ACARTUS to sieć biur rachunkowych: z główną siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju oraz filią w Raciborzu.

WYZWANIE

ACARTUS Biura Rachunkowe specjalizuje się w obsłudze firm z oddziałami za granicą oraz w rozliczaniu przychodów uzyskiwanych przez osoby fizyczne z pracy za granicą. W 2020 roku marka zgłosiła potrzebę uporządkowania swojego wizerunku i działań marketingowych, w związku z planowanym uruchomieniem nowego serwisu internetowego ACARTUS SA. Dotychczasowe działania były niekoordynowane i niespójne, co skutkowało ograniczonym zasięgiem i brakiem rozpoznawalności marki.

ROZWIĄZANIE

Agencja public relations INTRO PR przystąpiła do opracowania kompleksowej strategii wizerunkowej dla marki ACARTUS. Eksperci przeprowadzili szczegółową analizę grup docelowych oraz identyfikację mocnych stron marki ACARTUS i konkurencji. Na podstawie zebranych danych opracowano spójną strategię, której celem było wyróżnienie się na rynku oraz promowanie specjalizacji w obszarze rozliczeń zagranicznych.

DZIAŁANIA

  1. Slogan reklamowy. 
    Opracowano nowy slogan reklamowy „Księgowość bez granic”, który doskonale oddawał specjalizację Biur Rachunkowych ACARTUS w rozliczeniach zagranicznych. Slogan podkreślał zaawansowaną wiedzę firmy oraz jej zdolność do obsługi firm z oddziałami w Polsce i polskich firm z oddziałami za granicą.
  2. Narzędzia komunikacji.
    Postawiono na narzędzia digital: firmowy serwis internetowy jako główne źródło informacji o marce i jej bieżącej działalności, blog firmowy (zintegrowany z firmową stroną www), konta społecznościowe w serwisach Facebook i LinkedIn. Dodatkowo zdecydowano o wdrożeniu działań inwestor relations, w związku z obecności ACARTUS SA na rynku giełdowym NewConnet.
  3. Oferta i linie tematyczne.
    W celu osiągnięcia spójności wizerunkowej marki, eksperci INTRO PR zaproponowali przejrzysty podział oferty Biur Rachunkowych ACARTUS: księgowość, kadry i płace, podatki, rozliczenia zagraniczne. W komunikacji marketingowej marki zaproponowano, aby każdy komponent oferty był uzupełniony o słowa „bez granic” – jako podkreślenie specjalizacji marki. W kanałach social media zaproponowano linie tematyczne: „Księgowość bez granic”, „Kadry bez granic”, „Podatki bez granic” i „Rozliczenia zagraniczne”.
  4. Opracowanie treści i nowa strona www.
    INTRO PR we współpracy z firmą Data Quest zrealizowało budowę nowej strony internetowej marki ACARTUS. Opracowano treści zgodne z nową strategią wizerunkową, które przedstawiały ofertę firmy oraz korzyści płynące z jej usług. Opracowano treści związane z relacjami inwestorskimi, uruchomiono sekcję „Biura Prasowego” z materiałami dla mediów. Współpraca z firmą Data Quest umożliwiła płynne wdrożenie nowej strony.
  5. Bieżąca obsługa. 
    Po wdrożeniu strony INTRO PR kontynuowało współpracę, obejmującą obsługę investor relations oraz działania w mediach społecznościowych. Agencja aktywnie tworzyła i publikowała treści, angażując użytkowników w dialog, co przyczyniło się tylko w pierwszym roku współpracy do wzrostu zaangażowania o 651% na platformach społecznościowych oraz publikacjami w mediach o wartości 591 tys. zł.

WYNIKI

Dzięki współpracy z INTRO PR, marka ACARTUS Biura Rachunkowe osiągnęła znaczące rezultaty:

  • Nowy slogan „Księgowość bez granic” zyskał uznanie klientów i stał się rozpoznawalnym elementem wizerunku firmy.
  • Nowoczesna strona internetowa (działająca pod adresem www.acartus.pl) przyczyniła się do poprawy widoczności marki w internecie i zwiększenia ruchu na stronie.
  • Liczne publikacje w mediach branżowych ekonomicznych przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności marki oraz zdobywania nowych klientów. Tylko w pierwszym roku współpracy (01.08.2020-31.07.2021) w mediach ukazało się 106 publikacji z udziałem marki ACARTUS o wartości 591 tys. zł.
  • Zaangażowanie w mediach społecznościowych wzrosło o 651% (analiza rdr), co przekładało się na większą interakcję klientów z marką.

Współpraca z INTRO PR umożliwiła marce ACARTUS Biura Rachunkowe osiągnięcie spójnego i atrakcyjnego wizerunku na rynku, co przełożyło się na wzrost zainteresowania usługami oraz zwiększenie bazy klientów.

OKIEM KLIENTA

„Dzięki współpracy z INTRO PR i kompleksowemu podejściu do marketingu naszej firmy, uporządkowaliśmy nasz wizerunek oraz racjonalnie i efektywnie inwestujemy w promocję naszej marki. Najważniejsza jest regularność działań, co zdecydowanie wpływa na widoczność marki i zwiększenie sprzedaży naszych usług. Cieszymy się, że w INTRO PR znaleźliśmy Partnera, który rozumie nasze potrzeby, doskonale zna aktualne trendy marketingowe i niemal za nas prowadzi bieżące działania promocyjne.”

Joanna Krzysteczko, wiceprezes zarządu ACARTUS SA