Blog - Intro PR

Blog

relacje z mediami

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem

TikTok: pożeracz czasu czy warte uwagi narzędzie biznesowe?

TikTok przeżywa prawdziwy rozkwit! Liczba jego użytkowników w Polsce i na świecie jest już zbliżona do liczby użytkowników Instagrama. Jedni widzą w TikToku prawdziwy pożeracz czasu, drudzy ostrożnie poznają ta platformę, a inni skutecznie budują tu swoją markę.

Boom na wideo treści

Jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę w Internecie i czerpać realne korzyści z prowadzenia profili w mediach społecznościowych, musisz być na bieżąco z aktualnymi trendami                                           i innowacjami. Świat stale pędzi do przodu i ani myśli, aby zwalniać. Stąd mamy niewiele czasu i wolimy oglądać niż czytać.  Dlatego coraz popularniejsze stają się formaty wideo, które są nieodłącznym elementem świata mediów społecznościowych. Filmiki, rolki i relacje znane nam już Facebooka i Instagrama, według oczekiwań współczesnego odbiorcy powinny być krótkie, treściwe i ciekawe. A jeśli do tego angażują odbiorcę, to mogą być skuteczne w budowaniu rozpoznawalności i w zwiększeniu sprzedaży.

Obecnie, jedną z najpopularniejszych aplikacji odpowiadających za content wideo jest TikTok – platforma kojarzona przede wszystkim z „lol contentem”. Nic bardziej mylnego! TikToka można wykorzystać również jako skuteczne narzędzie biznesowe i teraz jest najlepszy czas, aby zacząć działać na tej platformie social media.

 

TikTok – aplikacja, która łączy

TikTok jest aplikacją społecznościową, gdzie możemy tworzyć dynamiczne i angażujące filmiki, które średnio trwają od 15 do 60 sekund. TikTok oferuje swoim użytkownikom rozbudowane, a zarazem proste w obsłudze narzędzie edytorskie, które umożliwia dodanie do filmów muzyki, efektów specjalnych lub filtrów. Wszystkie te rozwiązania dają praktycznie nieograniczone możliwości, jedynym ograniczeniem dziś wydaje się być sama kreatywność twórcy i jego pomysł na treść wideo.

Choć TikTok jest kojarzony głównie ze śmiesznymi, rozrywkowymi i lifestylowymi treściami wideo, wcale nie oznacza, że jego potencjał można wykorzystać jedynie w taki sposób. Dziś jest tu obecna całkiem duża i różnorodna grupę odbiorców, a wśród profili nie brakuje tych eksperckich i biznesowych.

 

Jak wypromować markę na TikToku?

Platforma jest coraz bardziej popularna i nic aktualnie nie wskazuje na to, aby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Co więcej, Meta (czyli właściciel Facebooka i Instagrama) niedługo po wejściu TikToka na rynek rozbudowała Facebooka i Instagrama o relacje i rolki – udostępniając jednocześnie intuicyjne narzędzia do edycji treści wideo, podobnie jak TikTok.

Choć wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z TikTok wciąż ma wątpliwości co do użyteczności tej platformy, prowadzenie firmowego konta na TikToku jest wręcz wskazane. Połączenie luźnego stylu komunikacji aplikacji z profilem biznesowym może stanowić pretekst do pokazania swojej firmy „zza kulis”, dzięki czemu zwiększymy zainteresowanie odbiorców i jeszcze bardziej przekonamy ich do naszej marki.

 

Jakie jeszcze możliwości daje nam TikTok?

  • Aplikacja wspiera rozwój i promocję małych i średnich biznesów, ponieważ niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, daje markom te same narzędzia do nawiązywania kontaktów z odbiorcami. Hasztagi typu #małybiznes cieszą się popularnością na poziomie około 70 mln odsłon!

  • Content wideo pozwala na wypozycjonowanie siebie jako eksperta, który przekazuje wiedzę za pośrednictwem tutoriali, treści z poradami czy przydatnych lifehacków. TikTok pod hasztagiem #zapytajeksperta stworzył cykl interakcji ze specjalistamibz różnych branż – użytkownicy mogą zadawać pytania w komentarzach, na które ekspert odpowiada np. w następnych filmikach lub odsyła do odpowiedzi na innym kanale social media, np. Facebook lub LinkedIn.

  • Bardzo dużą część treści udostępnianych na TikToku stanowią opinie i recenzje na temat produktów. Opcja stworzenia duetu i wykorzystania na przykład spontanicznej recenzji Twoich klientów z pewnością wpłynie na postrzeganie marki jako wiarygodnej i autentycznej.

 

Reklama na TikToku – tania i skuteczna!

TikTok umożliwia również promowanie treści. Już za niewielki budżet, możemy uzyskać kilka tysięcy dodatkowych wyświetleń filmu i reakcji. Największy odbiór mają treści reklamowe, które przypominają regularne posty TikToka – czyli są krótkie, ciekawe i angażujące. Co to oznacza w praktyce? TikToki reklamowe powinny wykorzystywać popularne dźwięki, a przy okazji być kreatywne lub z niewielką dawką humoru.

A skoro już mowa o reklamie, to warto wspomnieć, że system reklamowy TikToka jest niemal identyczny do systemu reklamowego Meta (Facebook i Instagram). Ma taką samą strukturę, niemal tak samo przebiega proces ustawienia płatnej reklamy.

 

TikTok nie tylko dla młodych

Pamiętajmy, że ponad 60% użytkowników TikToka to przedstawiciele pokolenia Z, a większość treści udostępnianych przez aplikację jest skierowana bezpośrednio do dzieci, młodzieży i dorosłych. Co nie znaczy, że TikTok nie jest wskazany dla osób starszych. Dowodem na to są profile użytkowników w wieku nawet 70 lat!

Patrząc na to, jak szybko zmienia się świat, ciężko jest jednoznacznie stwierdzić jak bardzo rozwiną się jeszcze media społecznościowe. Tym niemniej, jedno jest pewne: współcześni odbiorcy zwracają dużą uwagę na autentyczność i jakość przekazywanych im komunikatów. A przy tym wszystkim, istotny jest sam czas. Stale rosnąca liczba pobrań aplikacji TikTok przełożyła się na jej potencjał reklamowy i marketingowy. Na platformie zaczęły pojawiać się konta biznesowe i eksperckie. A dziś każdy biznes – niezależnie od branży! – potrzebuje miejsca, gdzie może „mówić” bezpośrednio do swoich odbiorców i w zamian za to dostawać tak bardzo pożądane reakcje. Idealna jest sytuacja, gdy firma prowadzi dialog z odbiorcami! A to wszystko w niskich albo wręcz zerowych nakładach finansowych, ponieważ sama promocja nas i naszej marki na TikToku wymaga od nas jedynie pomysłu i poświęcenia na to czasu.

 

TikTok @intropr

Na zakończenie wypada nam zaprosić Ciebie na nasze konto TikTok! Nasza nazwa to @intropr www.tiktok.com/@intropr Rozgość się proszę na naszym profilu i obserwuj, co u nas nowego, jak wygląda nasza praca i jakie ciekawostki ze świata marketingu i PR mamy właśnie dla Ciebie! Będzie wdzięczny za każde pozostawione serduszko, komentarz i za każde udostępnienie naszych treści dalej. Daj znać, jak Ci się podoba nasz content i to, co robimy – każda opinia jest dla nas bardzo cenna!


 

AUTORZY ARTYKUŁU:

Adam Misa

Doradca Marketingu i PR, właściciel agencji INTRO PR

 

Oliwia Szymkiewicz

Asystentka Biura INTRO PR, studentka content marketingu WSB