Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Content marketing Blog firmowy Social media

Strona www, social media, reklamy Meta Ads i Google Ads – prowadzisz biznes i dobrze wiesz, że bez widoczności w internecie, trudno o nowych klientów. Problem w tym, że tak jak Ty myśli zdecydowana większość świadomych przedsiębiorców. W cyfrowym świecie konkurencja jest większa niż kiedykolwiek, a wyróżnienie się i zdobycie zaufania klientów to prawdziwe wyzwanie. Czy w osiągnięciu tego celu pomoże prowadzenie bloga firmowego?

Dlaczego blog firmowy?

Dlaczego blog jest tak ważny?

Każda aktualizacja na stronie www wpływa na to, jak jesteśmy postrzegani przez wyszukiwarki internetowe. Ale ile zmian można dokonywać w zakładkach z ofertą, o firmie czy kontakt?! Google uwielbia świeże, wartościowe treści. Regularnie publikowane artykuły na blogu przekładają się na lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, co oznacza większą widoczność i większy ruch na stronie.

Blog firmowy to doskonałe narzędzie, które zwiększa Twoje szanse na pojawianie się w organicznych wynikach wyszukiwania. Obok prowadzenia strony internetowej, mediów społecznościowych i innych działań zwiększających Twoją widoczność w sieci, blog to skuteczny sposób dotarcia do potencjalnych klientów. W blogu możesz udzielić im odpowiedzi na nurtujące ich pytania, zaznajomić ich z Twoją marką i ofertą oraz dać się poznać jako ekspert, omawiając aktualne trendy i wydarzenia w branży.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – klucz do sukcesu

Skoro każda aktualizacja na stronie internetowej wpływa na pozycjonowanie, to może zamiast bloga, łatwiej będzie wrzucać np. zdjęcia z realizacji albo oferowanych produktów? To oczywiście również ma wpływ na postrzeganie naszej firmowej witryny przez wyszukiwarki, ale kluczem do sukcesu wspomniane są już wcześniej – wartościowe treści, czyli:

  • unikalne i oryginalne – stworzone specjalnie dla Twojej strony, które nie pojawiają się nigdzie indziej w takiej samej formie;
  • wartościowe dla użytkownika – takie, które odpowiadają na pytania, rozwiązują problemy, dostarczają użytecznych informacji;
  • dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO (Search Engine Optimization) – zawierające odpowiednie słowa kluczowe, meta tagi oraz nagłówki.

Odpowiednio napisane i regularnie publikowane artykuły na blogu to sygnał dla algorytmów wyszukiwarek internetowych, że nasza strona jest aktywna i dostarcza użytkownikom wartościowych informacji (bo artykuły są po prostu klikane). A skoro już jesteśmy przy „klikaniu artykułów”, to warto wspomnieć, że firmowe konta na platformach Facebook, Instagram czy LinkedIn są doskonałymi miejscami dla dystrybucji treści blogowych!

Słowa kluczowe – jak nie „przedobrzyć”

Dobrze dobrane słowa kluczowe to podstawa skutecznego pozycjonowania. Warto jednak pamiętać, że kluczowe jest naturalne wplecenie wartościowej dla naszej pozycji frazy w treść – bez tworzenia sztucznych, często nielogicznych konstrukcji. Tak „naszpikowane” treści stają niestrawne dla użytkowników, zniechęcając ich do zapoznania się z ofertą strony, w konsekwencji odrzucając Twoją markę. Czy taki efekt chcesz uzyskać? 

Narzędzia do analizy słów kluczowych mogą być w tym pomocne, ale to wiedza i doświadczenie specjalistów od content marketingu pozwolą na stworzenie treści, które zarówno przyciągną uwagę użytkowników, jak i spełnią wymogi algorytmów wyszukiwarek.

Budowanie autorytetu i zaufania

Blog to nie tylko narzędzie do pozycjonowania. To także doskonała platforma do budowania relacji z klientami i umacniania pozycji eksperta w swojej branży. Regularnie publikowane artykuły na tematy związane z działalnością firmy pozwalają pokazać, że znamy się na swojej pracy, jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami i chętnie dzielimy się swoją wiedzą. To z kolei buduje zaufanie klientów i sprawia, że chętniej wybierają właśnie naszą firmę.

Wizerunek eksperta – więcej niż tylko sprzedaż

Dzięki blogowi możemy kształtować wizerunek naszej firmy w sposób, jaki sobie wymarzymy. Możemy pokazać, że jesteśmy nie tylko przedsiębiorstwem nastawionym na zysk, ale także firmą, która ma wartości i dba o swoich klientów. Eksperckie artykuły, które przybliżają odbiorców do naszej marki, tworzą pozytywne skojarzenia i sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako liderzy w branży (nie obawiamy się konkurencji zdradzając nasze know-how), a w relacji z klientem jawimy się jako partnerzy, a nie tylko dostawcy produktów czy usług.

Jeśli jeszcze nie masz bloga firmowego, to najwyższa pora zacząć! Blog firmowy to doskonałe miejsce do budowania rozpoznawalności swojej marki. Narzędzie, które daje możliwość (w nienachalny sposób) prezentowania własnych usług i produktów, gwarantując Ci lepszą widoczność w sieci. Pamiętaj, że sukces bloga zależy nie tylko od regularnych publikacji, ale przede wszystkim od jakości treści i ich dopasowania do potrzeb odbiorców.

Chętnie pomożemy Ci w prowadzenie bloga firmowego >>

Autor:
Lucyna Siwek
Autor
Lucyna Siwek

Specjalistka Public Relations