Co to jest i dlaczego warto stosować CTA w komunikacji internetowej?
Obecnie największymi przekaźnikami treści i informacji są oczywiście media społecznościowe, dzięki którym możemy szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów i nawiązać z nimi kontakt. Pamiętajmy jednak, że aby wśród milionów treści zwrócić uwagę odbiorcy, musimy zaoferować mu coś, co wyróżni nas z tłumu.
Współczesny klient stawia coraz większe wymagania. Firmy muszą dostosować się do jego ciągle zmieniających się potrzeb, a nawet można powiedzieć, że je przewidywać. W działaniach promocyjnych w social mediach liczą się treści, które przyciągają uwagę: ciekawa grafika, chwytliwy nagłówek, intrygujący wstęp itp. Należy pamiętać, że konsument dzisiejszych czasów nie lubi za dużo szukać i woli mieć wszystko podane od razu, na przysłowiowej „tacy”. Na szczęście, obecnie mamy wiele narzędzi, dzięki którym uda nam się odpowiedzieć na te wymagania – jednym z nich są np. CTA w treściach social media.
CTA, czyli Call To Action
To w tłumaczeniu dosłownym „wezwanie do działania”. Celem CTA jest skłonienie użytkownika do określonej reakcji. Najczęściej CTA przybierają postać przycisku lub linku przekierowującego odbiorcę w miejsce docelowe, czyli np. kartę produktu w e-sklepie lub konkretną stronę www. Jego stworzenie może okazać się nieco pracochłonne i wymagające od nas zwracania uwagi na szczegóły, jednak warto poświęcić na to swój czas. Bo zaangażowanie użytkowników, poproszonych wprost do konkretnego działania (!) wpływa na wzrost sprzedaży naszych produktów lub usług.
Gdzie stosujemy CTA?
Zastosowanie CTA przekłada się na wzrost konwersji. W INTRO PR sprawdziliśmy, że dodanie przycisku do posta na Facebooku czy Instagramie konwertuje aż o 150% lepiej niż w przypadku posta bez przycisku CTA. Gdzie możemy zastosować przyciski CTA i jakie są przykładowe formy ich zastosowania?
- Reklamy internetowe – CTA występuje w postaci przycisku wkomponowanego w jakąś ciekawą grafikę lub filmik.
- Strony internetowe – pojawia się jako nagłówek, przycisk czy infografika, np. w formie komunikatów: „Umów się na wizytę”, „Napisz do nas”.
- Portale społecznościowe – dane adresowe ułatwiające kontakt z firmą umieszczone na końcu posta lub przycisk przekierowujący użytkownika (na szybkie połącznie telefoniczne, kontakt przez Whatsapp czy Messanger lub stronę www).
- Meta description – występuje w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google (SERP). Najczęściej są to zwroty mające zachęcić użytkownika do wejścia na naszą stronę.
Ale po co mi to wszystko?
W dobie Internetu marketing powinien ewoluować wraz z rozwojem konsumenta. Call To Action ma bardzo duży wpływ na wzrost współczynnika klikalności, jednakże wiele osób wciąż nie wykorzystuje w pełni jego potencjału. Zastosowanie CTA przynosi wiele korzyści przy niskich nakładach finansowych, a przede wszystkim sprawdza się jako dobra reklama internetowa. Większy wskaźnik kliknięć wpływa na pozycjonowanie organiczne SEO i powoduje, że nasza strona internetowa lub profil na social mediach są lepiej widoczne.
AUTOR ARTYKUŁU:
Adam Misa
Doradca Marketingu i PR, właściciel agencji INTRO PR