Blog - Intro PR
relacje z mediami

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem

Blog firmowy – po co mi TO?

Blogi i blogowanie wielu ludziom kojarzy się z blogerami. Zwykle opisują swoje życie, bardzo popularne są blogi podróżnicze czy kulinarne, z których możemy dowiedzieć się wielu ciekawych i niejednokrotnie przydatnych informacji lub znaleźć inspirację kulinarną. Blog to również niezwykle cenne narzędzie biznesowe.

Blog firmowy

Budujemy rozpoznawalność naszej firmy

 

Każdy, kto prowadzi swoją firmę wie, jak ważna jest jej widoczność i rozpoznawalność w Internecie. Temu służy strona www. Właśnie na niej przedstawiamy swoją firmę i jej ofertę, a wszystkie te informacje powinny budować określony nasz wizerunek i być adresowane do naszego potencjalnego klienta. Strona internetowa powinna być aktualna i stale uzupełniana, dzięki czemu jest nieustannie „widziana” przez Google i odpowiednio pozycjonowana jest w Internecie. Warto wiedzieć, że im częściej aktualizujemy stronę www, tym lepiej działa to na jej pozycjonowanie w Google.

 

I tu przechodzimy do podstrony „Aktualności”. Przyznaj szczerze… czy Twoje aktualności są naprawdę aktualne? Otwieramy podstronę, a tam… życzenia świąteczne – sprzed roku! Albo promocja, która już dawno skończyła się… Nie tylko klient jest zdezorientowany, ale przede wszystkim my przedstawiamy naszą firmę nieprofesjonalnie i niechlujnie!

 

Zamiast nieaktualnych aktualności…

 

Blog firmowy to dobre miejsce, w którym możesz pokazać swoją działalność z pozycji eksperta. Znając doskonale dziedzinę, którą się zajmujesz, możesz dzielić się tą wiedzą z klientami i dzięki temu budować swój wizerunek. W myśl zasady „jak Cię widzą…”, łatwo zauważysz zarówno większe zainteresowanie Twoją firmą, jak też wzrost zaufania i pojawienie się nowych klientów. Zaufanie do Twojej wiedzy prezentowanej w artykułach blogowych procentuje, bowiem w ludzkiej naturze leży szukanie wartościowych treści.

 

Artykuły umieszczane na blogu firmowym powinny być unikatowe, aby korzystnie wpływały na pozycjonowanie serwisu www w Google. Dlatego nie kopiuj znalezionych w Internecie publikacji! Te mogą być dla Ciebie inspiracją, postaw na swoją wiedzą i swoje doświadczenie. Odbiorcy docenią treść, z której dowiedzą się nowych dla siebie rzeczy.

 

Piszemy artykuł na bloga!

 

Uwagę czytelnika przede wszystkim przyciąga tytuł. Dla pozycjonowania SEO powinien mieć on nie więcej niż 55 znaków. Ale co istotniejsze, ma zachęcać do przeczytania treści. Chwytliwe są tytułu zawierające pytanie, sugestię czy obietnicę, popularne i chętnie czytane są teksty z tytułami „10 pomysłów na…”.

 

Treść artykułu to minimum 700 znaków, a optymalna to około 1600 słów. Ich przeczytanie zajmuje nie więcej niż 5-7 minut. Czytelnicy często najpierw „skanują wzrokiem” tekst, dlatego pisząc na bloga bierzemy pod uwagę jego przejrzystość, a także używamy śródtytułów i grafik. Ważne jest, by w artykule używać słów kluczowych dla Twojej branży, co wpływa na pozycjonowanie strony www w Internecie (SEO).

 

Blog to nie tylko strona www

 

W dystrybucji artykułów blogowych publikowanych na firmowej stronie internetowej świetnie sprawdzają się inne media społecznościowe – np. Facebook, Instagram czy YouTube, dzięki którym blogowe treści docierają do większego grona odbiorców i tym samym budują rozpoznawalność Twojej marki. Social media są najszybszym i najbardziej popularnym dziś kanałem dystrybucji treści. Pamiętajmy jednak, że Facebook, Instagram, Twitter i YouTube są mediami komercyjnymi i jako takie podlegają prawom rynku. Może więc pewnego dnia okazać się, że przestaną one istnieć, a wraz z nimi Twoje treści.

 

Stąd nie powinno się budować swojego wizerunku wyłącznie w popularnych kanałach komunikacji marketingowej. Blog to niezależny kanał, bo powiązany z Twoją stroną internetową – zawsze będzie dostępny dla Twoich klientów, a wartościowe treści pozostaną z czytelnikami.

 

I po to właśnie jest blog!

 

Zdaję sobie sprawę, że nie każdy potrafi przelać swoje myśli na papier czy klawiaturę komputera... I tu z pomocą przychodzimy my :) W INTRO PR zajmujemy się tworzeniem treści, w tym prowadzeniem bloga firmowego. 

 

Życzę wielu inspiracji, udanego blogowania... no i jeśli masz probelm z firmowym blogiem, zapraszam do współpracy!

 

 

 

 

Ewa Miłkoś

Asystent Marketingu i PR, w INTRO PR zajmuję się obsługą social media